BABYSHOW 2022

Hij had het zeker zo niet bedoeld, maar wat is het zwaar om jezelf weer elke dag op gang te trekken als het gemis zo groot is. Ja het overlijden van mijn vader hakt er bij mij hard in. Je ziet hem bij alles wat je doet, overal heb je wel een mooie herinnering bij, het gemoed schiet vol en het gevoel van onmacht roept gevoelens op die je nog niet goed kan plaatsen... nee dat maakt je dagelijkse taken er niet gemakkelijker op. En toch, je moet verder, en bij de vele vragen die je hebt, lijkt het telkens wel of hij naast je staat als de “Wikipedia of life”. Je stelt bij alles meer dan ooit de vraag, hoe zou hij dat aanpakken, welke keuzes zou hij maken, is dit wel goed zo... Ja vragen kan je het hem niet meer, maar je respect voor hem doet je er steeds bij stilstaan, en terecht. 
Toen ik als kleine jongen met vogels wou beginnen en mijn vader om zijn toestemming moest vragen sprak hij deze wijze woorden uit: “als ik ze ook maar één keer moet verzorgen vliegen ze eruit”.  Meer dan veertig jaar later heb ik ze nog steeds mijn vogels, onze mooie grasparkieten, en de passie is er niet minder op geworden. Ook nu bij de verzorging van mijn vogels brengen ze mij echt tot rust in deze moeilijke dagen, en dan besef ik maar al tegoed dat ze voor velen onder ons ook dat belangrijk stukje verlichting in hun leven kunnen zijn. Mijn vader zou zeggen "grasparkieten dat is jouw lang leven en ga ervoor", en dat is wat we gaan doen, ons nog eens dubbel zetten om voor jullie de VGC-babyshow te organiseren op 12 juni zodat we allemaal weer eens een fantastische dag onder vrienden mogen beleven. Graag willen we u dan allen uitnodigen om deel te nemen aan onze babyshow.

Met al enkele babyshows achter de rug bij NGC en BGC weten jullie alvast wat voor vlees er in de kuip zit maar een show is een momentopname en dus nieuwe kansen voor iedereen op 12 juni.
Eén babyshowwinnaar hebben we alvast op onze show en dat is René Heylen, van het partnership Heylen-Effertz-Nettekoven, die de prijs voor beste pop van de show behaalde op de jongvogelshow bij NGC. René zal echter fungeren als keurmeester op onze show geflankeerd door Wim Hattink. Beide heren gaan op deze dag uitmaken wie zich tot één van de VGC-babyshowwinnaars mag kronen dus een reden temeer om eens alles uit de kast te halen en je beste vogels op te kooien voor onze show.
Bij VGC spelen we nu nog slechts in twee kwekersklassen, Champions en Kwekers, en verdelen twaalf prijzen onder de winnaars en de show telt mee voor het VGC-clubkampioenschap. 
Hieronder vindt u tevens het inschrijfformulier en vraagprogramma voor onze babyshow.

Met de mini-babyshow op onze contactdag hebben we bij VGC ook al een generale repetitie achter de rug, en weten we ondertussen wat er nodig is om vooraan te eindigen. Hoe deze mini-babyshow en onze contactdag in het algemeen is verlopen kan je allemaal nog eens doorlezen op onze website, met o.a. een zeer mooie sfeervolle verslaggeving van Peter Van Amersfoort, waarvoor onze oprechte dank. Maar zoals eerder gezegd, nieuwe kansen voor iedereen op 12 juni, en meteen een uitgelezen kans om deze twee topkwekers je vogels te laten beoordelen, en ik weet dat René voor heel veel kwekers het voorbeeld is dus mis deze kans niet. Wij zullen jullie winnaars belonen met bloemen en plaketten en eeuwige roem voor uw winnaar via de qr-codes op de plakketten. En is dat nog niet genoeg dan is er ook nog een schilderij dat we laten maken van de uiteindelijke showwinnaar, de vogel wel te verstaan.

Wij zetten alvast de zaal klaar, schenken de koffie op, snijden de cake aan en kijken vooral uit naar jullie deelname!
Stuur deze uitnodiging zoveel mogelijk door naar al je vrienden en collega-kwekers zodat we deze keer iedereen kunnen bereiken. 

Alvast bedankt voor uw aandacht en hopelijk zien wij jullie op onze babyshow in Oelegem.

Eric Thielemans

Inschrijfformulier

Vraagprogramma

Nieuwsbrief Babyshow

Login

cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online